~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Linkek a témában:
Egyesült Izzólámpa és Villamossági Rt. (Tungsram)
Az 1874-ban Egger Bernát távírógépgyártó műhelyéből kifejlődött, s 1896-ban alakult Egyesült Izzólámpa és Villamossági Rt. szinte kezdettől a fővárostól akkor még elkülönülő Újpest ipari területén alakította ki telephelyét. Az itt megkezdett izzólámpagyártás indult meg a villanykörték szállítása az Osztrák-Magyar Monarchia egész területére.
Ganz Rt.
Ganz és Társa Villamossági, Gép-, Waggon- és Hajógyár Rt.
A 30-as években a Jendrassik-féle dízelmotorok szabadalmaztatása jelentette a fejlődést a Ganznak. 1934-ben indult el az Árpád sínautóbusz Budapest-Bécs között, a 220 lóerős Ganz-Jendrassik-motorral. Ezt követték a Duna-tengerjáró- és folyami szállítóhajók, szintén Jendrassik-féle erőgépekkel.
MÁVAG azaz a Magyar Királyi Államvasutak Gépgyár
A MÁVAG a Magyar Királyi Államvasutak Gépgyára, a MÁV-ot mozdonyokkal és gördülőállománnyal ellátó gyár volt, a hazai gépgyártás egyik legnagyobb üzemeként tartották számon.
Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Rt.
A két világháború között 10 leányvállalata és 40 képviselete működött külföldön a Társaságnak, s ügynöki szervezete behálózta mind az öt világrészt. A második világháború kitörésekor a Richter hazánk egyik legnagyobb exportőre volt.
Weiss Manfréd Acél- és Fémművek Rt.
Az ország leggazdagabb gyárosaként emlegetett Weiss Manfréd 1922-es halálát követően fiai és egyik veje vitték tovább a harmincas évek közepén 15 ezer embernek munkát adó céget. A második világháborús fegyverkezés újabb fellendülést hozott, harckocsik és terepjárók is készültek az addigra már valóságos gyárvárossá fejlődött vállalatnál.
Meghatározás
Az oldal válogatást ad Magyarország két világháború közötti belpolitikájával, külpolitikájával, gazdaságával, társadalomszerkezetével, kormányzatával, mindennapi és tudományos életével, kulturális értékeivel, intézményrendszerével, stb. kapcsolatos linkekből.